Antras hibridinis mėnuo - važiuojam normaliai
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1190
Baigėsi jau antras mėnuo, kaip važinėju su įkraunamu hibridu. Įspūdžiai vis dar labai neblogi. Tiesa, atšalus orams, variklis ėmė užsivedinėti gerokai dažniau, nei norėtųsi, tačiau paskaičiavus papildomas išlaidas benzinui, kol kas abejoju ar ver ta investuoti maždaug 230€ į sistemos apgaviką, kuris priverstų 2015 metų Outlander važiuoti tik elektros režimu. Su tokia mėnesio rida - atsipirkimo laikas bus gan ilgas. Bet dar reikės apsvarstyti ir kitus EV Box teikiamus privalumus.
Taigi pasitelkęs išmanųjį elektros kištuką ir padaręs prieigą Kinijos šnipams prie savo tinklo, dabar galiu tiksliau susiskaičiuoti elektros išlaidas. Patogumo, tiesa, nedaug, nes programa buka - nėra mėnesinės sumos, elektros sąnaudų skaitiklis nuolat didėja. Galima tik matyti dienos sąnaudas, bet ir tai tik tuomet, kai pirštu baksteli į tos dienos stulpelį. Taigi lapkričio mėnesio sąnaudų skaičiavimui reikėjo baksnoti 30 kartų, kad pasižiūrėti, kiek sunaudojau elektros, PHEV įkrovimui.
Rezultatas toks. Nuvažiuotas atstumas: 826km, elektros sąnaudos: 171,65 KWh, išnaudota kuro: 35,13l. Kilometro išlaidos - elektros: 2.53 ct/km, benzino: 4.25 ct/km. Galutinis rezultatas: 6.78 ct/km arba 6,78 €/100 km. Įvertinus tai, kad tai buvo grynai miesto ciklas - visai neblogai.
Sunkiasvorė pabaisa ant trijų kojų: Skywatcher EQ6-R Pro
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1472
Astronomija savo triša^H^Hkojį į nugarą įsmeigė senokai. Tai nutiko dar 2012 metais, kai vėlyvą rudenį apsilankiau Molėtų observatorijoje. Per šį laiką teko pavartyti ir pasukinėti ir mažus ir ilgus vamzdžius, teko tobulinti Dobsono taburetę, teko paprakaituoti, galvojant - išdurs ar ne. Kol kas viskas sekėsi daugiau mažiau sėkmingai, kol astroapetito vedamas, bandžiau atsikąsti astrofotografijos. Turima EQ5 montuotė gergždėdama atsisuko ir kone ištarė: "tfu, beprotis!".
Iš principo EQ5 būtų galima atsargiai bandyti panaudoti dangaus fotografavimui, net ir su mano turimu vamzdžiu, bet yra niuansas - padilę dantračiai. Net ir paveržus dantračius - montuotė turi labai didelę laisvą eigą, o tuomet dangaus objektų sekimo sistema, valdanti teleskopą, eina iš proto, kai duoda komandą grįžti atgal, montuotė pasuka dantračius, o rezultato jokio. Taigi fotografuoti teko be gidavimo, o ir trikojo stabi lumas neretai buvo lydimas skambių epitetų, kartais netgi garsiai.
Todėl jau kurį laiką meditavau, vartydamas Teleskop Express, Astroshop, First Light Optics ar EBay puslapius ir varvindamas seilę į naują montuotę. Laimei rugpjūčio pabaigoje pašoko kriptovaliutos ir nusprendžiau, kad laikas pasidaryti gimtadienio dovaną. Pakvaršinęs galvą Albireo forumo nariams, planavau atsinaujinti EQ5 į šiuolaikinę jos versiją AZ-EQ5 GoTo. Išsiuntus užklausą Lietuvos teleskopų ekspertams IDD (teleskopai.lt) gavau kainą, kuri kaip ir tiko...
Read more: Sunkiasvorė pabaisa ant trijų kojų: Skywatcher EQ6-R Pro
Skaičiuojam ir valdom pusiau elektromobilio sąnaudas
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1305
Kadangi naujas keturratis žaislas nepasižymi patogiomis valdymo galimybėmis, teko pasukti galvą, kaip valdymą ir stebėjimą „prisukti“ iš šalies. Pats teisingiausias būdas, aišku, būtų pasistatyti antrą elektros skaitiklį. Tuomet būtų galimybė ir turėti keleto elektros tarifų, kai/jei tokie atsiras, apskaitą ir tikslius duomenis, ir, galbūt, išmaniąją sąsają. Kadangi toks skaitiklis po ranka nesimėto, o ir jo montavimas ne visai kasdienis laidų pakrapštymas, tai teko apsiriboti paprastesniu sprendimu.
Keletą dienų pasiknaisiojus po elektronines parduotuves ir smarkiai koja prispaudus vidinį IT paranojiką - „Anode“ nusipirkau „BlitzWolf“ išmanųjį kištuką - BW-SHP10. Kiek jau teko išskaityti , tai tiesiog „Tulya“ gaminys su Nyderlandų kompanijos logotipu ir nuosava valdymo programėle. Ir, jei teisingai supratau, tinka ir „Tulya“ programėlė, jei atsiliepimai apie „BlitzWolf“ programėlę pasirodys teisingi.
Kol kas pirmi įspūdžiai visai neblogi, vertinant tai, kad įrenginys kainavo 19,80€. Įrenginį pavyko pridėti prie „Blitzwolf“ debesies be didesnių kliūčių - teko būtinai aktyvuoti vietovės duomenų prieigą, kitaip, programa, nesugebėjo prisijungti prie nurodyto WiFi prieigos taško. Tiesiog suvedus duomenis, „NEXT“ mygtukas nepasida rydavo aktyvus (tai jau šį tą pasako apie programuotojų rankų kreivumą). Bet aktyvavus prieigą, programa tuoj prisijungė prie tinklo, paprašė susikurti abonentą (o kaip gi be jo debesyse, kaip seksi vartotojus :) ) ir paleidus vedlį, per keletą sekundžių surado kištuką.
Toliau beliko tik nustatyti krovimo grafiką (laiko formatas įkaltas JAV: AM/PM ir sekmadienį prasidedanti savaitė) ir prijungti Outlander krautis. Ekrane rodomi duomenys panašūs į tiesą: 2174W/9467mA, kai pačio kroviklio ribinė srovė yra 10A. Taigi kol kas viskas atrodo neblogai. Ir kitaip, nei Outlander vidinis valdymas, „BlitzWolf“ leidžia apeiti grafiko laiką tiesiog paspaudžiant didelį ON/OFF mygtuką telefono ekrane.
Pusiau elektrinis mėnuo - pirmieji skaičiai ir įspūdžiai
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1419
Jei būti tiksliam, tai į pabaigą eina ne pusiau, o maždaug 70-80 proc. elektrinis mėnuo. Nes būtent tiek procentų kelio pavyko nuvažiuoti vien elektros energija, o likusiai daliai iš 1011km reikėjo užvesti 2.0l MIVEC variklį. Tiesa, tikslių elektros sąnaudų bei išlaidų suskaičiuoti nepavyks, nes automobilis tokių duomenų neteikia. Yra galima matyti tik dienos procentinį rezultatą. PHEV Watchdog leidžia surinkti detalesnę statistiką, tačiau šią programėlę reikia paleisti prieš pradedant kelionę, o sprendžiant pagal bendrą nuvažiuotą 657km atstumą, tai tikrai padarydavau ne visuomet.
Ateičiai reiks pagalvoti apie atskiro elektros skaitiklio įrengimą. Tuomet bus galima tiksliai susiskaičiuoti ir elektros sąnaudas ir kainą, nes, vėlgi, automobilis pateikia tik galutinį išleistų eurų skaičių. O jis skaičiuojamas pagal įvestą fiksuotą - 0.13€ kainą. Nepriklausomai nuo to, ar automobilis kraunamas namie naktį ar viešojoje įkrovimo stotelėje dieną.
Iš pradžių - apie elektrifikuoto autopasaulio įspūdžius. Jei trumpai ir apie elektros jėgainę, tai - B). „Prius“ su savo varikliuku nė iš tolo nesilygina. Nepaisant to, kad „Outlander“ sveria apie 2t, paspaudus akseleratorių, automobilis reaguoja iškart ir beveik be garso. Spyrus iki dugno - ima piktai urgzti benzininis variklis, bet tuomet ir trauka taip pat tampa atitinkama, nes abu varikliai srebia energiją ir iš baterijos, ir iš generatoriaus. Įsilieti į intensyvaus transporto srautą šiai daržinei ant ratų nekyla jokių sunkumų. Degalinė? Kokia degalinė? Per tą mėnesį spėjau pamiršti, kaip atidaryti kuro bako dangtelį. Gryžus namo, atidarau elektrinio "kuro bako" dangtelį, prijungiu laidą ir einu užsiimti savais reikalais. Ryte žinau, kad "bakas" bus pilnas (su tam tikrom išlygom. žr. žemiau).
Read more: Pusiau elektrinis mėnuo - pirmieji skaičiai ir įspūdžiai
Kinas keičia kiną: Redmi Note 9
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1584
Senas grynakraujis kinas ištempė 5 metus - sakyčiau labai neblogas rezultatas, kaip telefonui už 200 su trupučių eurų. Bet viskam ateina laikas. Jiayu S3 baterija nusibaigė, iš 3 pirktų pakaitinių tik viena buvo šiek tiek geresnė, o už vieną apskritai teko susigrąžinti pinigus. Toks vaizdas, kad baterijos buvo pagamintos prieš tuos pačius 5 metus ir gulėjo ant lentynų. „Android“ atnaujinimų S3 modelis negavo jau nuo 2016 metų, tad teko kliautis entuziastų sukurptomis versijomis. Naujausia, kuri veikė buvo „M.A.D. OS„ 7.1.2, nes „M.A.D. OS„ 8.1.0 nesugebėjo parodyti mobilaus parašo pranešimų ir šiaip stabiliu darbu nepasižymėjo.
Todėl liepos mėnėsis buvo paskirtas internetinių parduotuvių asortimento lyginimu su „GSM Arena“ ir „China smartphone Review" puslapiuose publikuojamomis apžvalgomis. Kriterijai nesikeitė - pirmoje vietoje baterijos darbo laikas, atskiras lizdas SD kortelei bei galimybė atsirakinti OS įkrovą. Deja, išimamos baterijos kriterijų teko paaukoti. Kaip ir ne per didžiausią ekraną, nes pastaruoju metu visi telefonai su nors kiek geresniais parametrais prasideda beveik nuo 6" dydžio planšetės. Žinant pastarojo meto madas - atsirado naujas kriterijus: ne stiklinis korpusas. Deja - telefonai krenta neretai ir stiklinis korpusas nesuteikia jokio privalumo. O įvilkus į dėklą - gražaus korpuso vis vien nesimato.
Kadangi su Xiaomi patirties jau turėjau ir ši kompanija per paskutinius 10 metų iš „iPhone“ kopijuotojos tapo rimta elektronikos kompanija, tai pasirinkimas baigėsi ties „Redmi Note 9“. Tarp svarstytų variantų buvo „Motorola G8“ variacijos, „Nokia 5“ bei „Nokia 6“, „Realme 6“ variantai, dar keli anoniminiai kinai su didelėmis baterijomis. „Huawei“ ir „Samsung“ išbraukti iš sąrašų bei teisės sugrįžti, nes gamintojai arba neleidžia atsirakinti telefono arba atsirakinus visaip kliudo, gavus „root“ teises. Dėl tos pačios priežasties iškrito ir „Nokia“, nes yra keblumų su „root“. Pradėjus skaityti apžvalgas - „Motorola“ atkrito dėl prastos kameros. „Realme“ („Oppo“ telefonai varguolių rinkoms) berods užkliuvo kainos kokybės santykis. Anoniminių kinų nebenorėjau, nes programinę įrangą reikia naujinti, o su tomis anoniminėmis kompanijomis tai kartais būna keblu. Finaliniame trejete liko „Redmi Note“ 9, 9s ir 9Pro. Laimėjimą, vėlgi, lėmė nuotraukų kokybė - lyginant „GSM Arena“ pateikiamas nuotraukas, 9s ir 9Pro nuotraukos pasirodė pernelyg „užaštrintos“ ir nenatūraliai kontrastingos. Paprastas 9 turėjo akiai mielesnį „muiliuką“. Na bet tai jau skonio reikalas, o dėl jo nesiginčyjama.
Metų pirkinys - siurblys robotas
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1818
Gruodžio viduryje pirkau Roborock S5 siurblį robotą, turėdamas vilčių palengvinti namų ruošą. Tuo metu dar turėjau šiokių tokių abejonių dėl jo naudos, tačiau jau nė nepasibaigus metams galėjau patvirtinti buvusio kolegos teiginį: tai jei ne penkmečio, tai bent jau metų pirkinys.
Savaime suprantama - nereikia kelti nerealių lūkesčių ir tikėtis neįmanomo. Tačiau sumažinti dulkių kiekį kambariuose šis siurblys tikrai sugeba. Anksčiau dar nė neįpusėjus savaitei vonios kambario kampe, kur yra rekuperacijos oro ištraukimas, imdavo augti pilki "katinukai". Pradėjus po kambarius šliaužioti S5, prireikia po poros savaičių, kad ant dušo kabinos kampų susikauptų akivaizdžiai pastebimas dulkių sluoksnis, primenantis, kad jau laikas traukti skudurus ir 220V „pragaro mašiną“.
Taigi apie viską iš eilės.
Puslapis 3 iš 43