X-COM: Enemy Unknown

Vakare tingiai vartant praėjusios savaitės žaidimų pasaulio naujienas, akys užkliuvo už šios 4 raidžių kombinacijos, studijų laikais lėmusios daug bemiegių naktų. Net negalėjau pagalvoti, jog kažkas iš tiesų ėmęsi iš naujo sukurti realaus laiko strategiją su ėjimais vykstančiomis taktinėmis kovomis, tęsiančią X-COM žaidimo tradicijas. Ypač po tokių išsityčiojimų iš X-COM frančizės, kaip „Enforcer“!

 

Tai ne šiaip „UFO: AI“ savanoriškas bandymas (beje, mano nuomone, visai vykęs, nors dar nebaigtas) atkurti šio legendinio žaidimo atmosferą, tai turėtų būti visavertis XCOM. Mano entuziazmas daugeliui jaunimo turbūt liks nesuprantamas, tačiau gūdžiais 199x laikais UFO: Enemy Unknown, XCOM: Terror From the Deep ir XCOM: Apocalypse (nors su pastaruoju jau prasidėjo XCOM nuopolis ) buvo vieni iš tų žaidimų, prie kurių buvo paleista ne viena bemiegė naktis.

Šie klasikiniai žaidimai yra puikus pavyzdys to, kai išmintingai sukurtas žaidimas įtraukia taip, jog aplinka nustoja egzistuoti. Azartas pagaudavo jau pirmaisiais konfrontacijos su ateiviais ėjimais, nepaisant to, jog tuo metu ekrane buvo galima atvaizduoti tik 320x240 taškų, esant 256 spalvų spalvingumui. Tai nebuvo žaidimas, kurį buvo galima "pyst, pliast" ir pabaigti per dvi - tris dienas. Net ir lengviausiu sudėtingumo lygiu tekdavo apgalvoti savo ėjimus, nekalbant jau apie normalų ar antžmogio režimą. Priešingu atveju iš tamsios zonos išniręs ateivis vienu mostu ištaškydavo visą tavo komandą ir labanakt...

Taigi, ateivių invazijos laukti liko nedaug - spalio 9 dieną sektoidų valdomi berserkeriai ir krysalidai užpuls JAV, o spalio 12d. nuo jų teks gintis ir Europai. Laikas ruošt amuniciją. Ir tikėtis, jog naujojo „XCOM: Enemy Unknown“ autoriai nepasiduos šiuolaikinės pilkos masės spaudimui ir pateiks tikrai rimtą iššūkį.