„Sony“ nusprendė, jog atėjo laikas oficialiai atskleisti uždangą ir plačiau papasakoti apie naująją „PlayStation“ žaidimų kompiuterių kartą. Kompanija patvirtino internete sklandžiusius gandus, jog naujasis žaidimų kompiuteris bus radikalus žingsnis į šalį nuo iki šiol žaidimų kompiuterių rinkoje nusistovėjusių tradicijų naudoti specializuotą ir su niekuo nesuderinamą įrangą. Naujasis PS4 naudos x86 šeimos AMD procesorių, 8GB GDDR5 bendros atmintinės bei AMD vaizdo posistemį.
Kompanija patvirtino ir kitus kompiuterio parametrus, kurie ketvirtąją „PlayStation“ kartą turėtų įtvirtinti ne tik, kaip žaidimų kompiuterio, bet ir visaverčio namų pramogų centro vietoje. Toks pramogų centras galės saugoti, priimti ir transliuoti pramoginį turinį kitiems namų įrenginiams.
Kaip rašo „ArsTechnica“, naujasis pramogų centras galės būti (bus privalomai?) glaudžiai susietas su socialiniais tinklais ir analizuos jūsų pomėgius. Vėliau remdamasis šiais duomenimis PS4 kompiuteris galės automatiškai atsisiųsti pramoginį turinį į kompiuterį vėlesnei peržiūrai.
Naujos kartos AMD procesorius ir grafikos posistemis, anot „Sony“ atstovų, priartins kompiuter inę grafiką prie fotorealistinių vaizdų. Žaidimų personažams atvaizduoti ketinama panaudoti iki 30000 plokštumų, kurie būtų apdorojami realiu laiku. O tai jau kino filmų kompiuterinės grafikos lygis.
Naujasis kompiuteris nebus suderinamas su senesnės kartos „PlayStation“ kompiuteriais. Tai taip pat naujovė, nes iki šiol išleisti „PlayStation“ buvo daugiau ar mažiau suderinami su senesnių kartų įrenginiais. Ir anot „Escapist“ internetinio žiaidimų žurnalo, toks suderinamumas vargu ar bus planuojamas.
Sprendimas atsisakyti atgalinio suderinamumo logiškai derinasi su naujajame „PlayStation“ kompiuteryje numatomais didesniais skaitmeninio turinio suvaržymais. Kompanija jau patentavo technologiją susiejančią unikalų žaidimo ID bei žaidėjo ID ir tokiu būdu efektyviai likviduodama senų žaidimų rinką. Kartą aktyvuotą žaidimą vėliau pavyks paleisti tik tame pačiame kompiuteryje. Kompanija jau yra pagarsėjusi iš neigiamos pusės, dirbtinai ribodama tai, ką vartotojas gali daryti „PlayStation 3“ kompiuteriu. Pasiskaičius „PlayStation 3“ įrenginio naudojimo taisykles, paaiškėja, jog vartotojui lieka tik teisė įsijungti įrenginį ir paleisti jame tą turinį, kurį leido gamintojas. Ir turinio tipą vienareikšmiškai sprendžia gamintojas, o ne įrenginio pirkėjas.
PAPILDYMAS: Anot „Eurogamer“, „Sony“ neketina pasitelkti anksčiau minėto patento ir naujasis „PlayStation 4“ žaisti ne tik pačių įsigytus žaidimus, bet ir pasiskolintus iš kaimyno.
Naujieji žaidimų kompiuteriai gali tapti gelbėjimosi ratu AMD kompanijai, pastaruoju metu išgyvenančiai ne pačius geriausius laikus. Kompanijai gan sunkiai sekasi konkuruoti su „Intel“, kuri šiuo metu siūlo spartesnius procesorius beveik visuose bendruose segmentuose. Be to, yra nemažai įtarimų, jog „Intel“ piknaudžiauja savo rinkos dominuojančia padėtimi ir spaudžia kompiuterių gamintojus nenaudoti AMD procesorių. „Intel“ jau yra ne kartą nubausta dėl panašaus pobūdžio veikų, o kiti ieškiniai vis dar nagrinėjami teismuose. Taigi, metų pabaigoje pasirodysiantys „Sony“ kompiuteriai taps rimta paspirtimi AMD kompanijai. O jei dar ir „Microsoft“ patvirtins, jog naudos AMD procesorius, tai AMD turės galimybę gerai pasišildyti rankas kaip, kad savo laiku padarė IBM, tiekusi procesorius „PlayStation3“, „XBox 360“ ir „Wii“ kompiuteriams. Dabar IBM procesorius naudoja tik naujasis „Wii U“.