Britų inžinierius Roger Shayweris akivaizdžiai įsitikino "savam krašte pranašu nebūsi“ patarlės teisingumu. Jo išradimas, tai geras pavyzdys, kai atrodytų neįtikimų išradimų neverta išsyk nurašyti ir paskelbti apgaule bei pseudomokslu. Taip galima išmesti perversmą žadantį atradimą.
Britanijoje jį išjuokė. Anot protingų konservatyvių galvų, vien tik energijos dėka 16mN trauką generuojantis variklis yra paprasčiausia apgaulė ir pseudomokslas. Ir jo vieta greta visų kitų antigravitacini ų bei kitų kuro nenaudojančių variklių. Tačiau kinai akivaizdžiai neturėjo išankstinio nusistatymo ir nusprendė atidžiau pažvelgti į šį brito išradimą. Po beveik dešimtmečio intensyvių tyrinėjimų ir galvų laužymo Kinijos politechnikos instituto mokslininkai pademonstravo naują modelį, galintį duoti 720mN (72 g) trauką. Atrodo juokinga, tačiau tokios traukos visiškai pakanka palydovui valdyti orbitoje. Ir pasak mokslininkų tai tik pradžia!
Visos įprastinės raketos ar net naujos kartos joniniai varikliai remiasi tuo, jog kažkoks įkaitintas kuras yra nukreipiamas viena kryptimi, o jo sukuriamas impulsas perduodamas varikliui ir jis juda priešinga kryptimi. Kuo daugiau kuro bus išstumiama, tuo sparčiau bėgėsis raketa, kuo greičiau jis bus išstumiamas, tuo didesnį greitį bus galima pasiekti. Šiuolaikinėse raketose kuras sudaro daugiau, nei 90 proc. visos raketos masės, o tai nėra efektyvu.
Taigi, o dabar dėmesio: “EmDrive“ varikliui visiškai nereikia jokio kuro! Viskas, ko jam reikia, tai energijos. Veikiantis elektromagnetinių bangų spinduliavimo reliatyvistiniais efektais, „EmDrive“ gali sugeneruoti impulsą vien tik elektros energijos pagalba. Tiesa, kaip rašo „Wired“, anksčiau minėtai 720mN traukai gauti reikia keleto kilovatų galingumo. Neatrodo efektyvu, tačiau „Boeing“ sukurtas ne mažiau revoliucinis XIPS joninis variklis sunaudoja dvigubai daugiau galios, o jo trauka keturis kartus mažesnė.
Tačiau tai dar ne viskas. Anot mokslininkų, pasitelkus superlaidininkus, trauką būtų galima matuoti ne miliniutonais, o kiloniutonais. Savo ruožtu tai reikštų, jog elektromangeniniu varikliu varomas kosminis lėktuvas per keletą valandų galėtų nuskristi iš vieno planetos krašto į kitą, pakildamas į žemutinę orbitą. O pasitelkus daugiau galios, toks variklis būtų tinkamas varyti ir kosminį laivą, tinkamą Saulės sistemos tyrinėjimams.
Taigi, jei kinams pavyks, tai jie gali ne tik nušluostyti nosį JAV bei Rusijai, bet ir įsitvirtinti kosmose. O mes, gal būt, dabartiniu momentu žengiame žingsnį link didžiulio technologinio proveržio, leisiančio žemiškai civilizacijai tapti iš tiesų kosmine. Nors ir artimojo kosmoso. O po kurio laiko, gal ir Tūkstantmečio Sakalas taps realybe - šuolio variklis taip pat teoriškai sukurtas.