Normano Learo kūrybiškumo centras surengė kūrybiškumo ir autorinių teisių konferenciją, kurią rėmė Dizaino ir produktų madų institutas („The Fashion Institute of Design & Merchandising/FIDM“). Provokuojančiu šiems laikams „Ready to Share“ vardu pavadinto projekto konferencijoje buvo nagrinėjamas entuziastingas idėjų kopijavimo sampratos įgyvendinimas madų pramonėje.
Kitaip, nei pramogų pramonė, madų pramonė nė kiek nesiskundžia tuo, kad jos dalyviai aktyviai kopijuoja vienas kito kūrinius ir jų pagrindu kuria naujus gaminius. Svetimo autoriaus idėjos panaudojimas yra tapęs neatsiejama madų pramonės kūrybinio proceso dalimi. Madų pramonė ne tik nesiskundžia, ji tiesiog klesti. Tai akivaizdžiai byloja beveik 300 mlrd. JAV dolerių vertės madų rinka vien tik JAV!
Ir tai visiškai priešinga tam, kuo mus bando įtikinti pramogų (ir kitos pramonės šakos) garsiai šaukiančios apie intelektinės nuosavybės ir jos patentavimo, t.y. idėjos platinimo ribojimą, svarbą šiuolaikinio verslo išlikimui. Muzikos ir kino pramonė nuolat stengiasi suvaldyti savo nuosavybės kopijavimą ir senesnių kūrinių panaudojimą naujiems kūriniams sukurti. Jie jau beveik 100 metų verkia, kaip yra žlugdomi, bet vis niekaip nepavyksta jų vargšų sunaikinti.
„Ready to Share“ konferencijoje dalyvavo garsūs mados bei pramogų pramonės atstovai, kurie uždavė sau klausimą ar madų pramonės verslo modelis gali būti pritaikytas kitose rinkose? Jei tikėti tyrimais, tai atsakymas į šį klausimą būtų teigiamas, nes tiek „Ready to Share“, tiek kiti tyrimai rodo, jog prasta autorių teisių apsauga, t.y. leidimas laisviau kopijuoti kitų kūrinius ir panaudoti juos naujuose kūrybiniuose procesuose yra naudingas visuomenei, nes tai padeda augti naujų kūriniu skaičiui.
Šios naujienos pabaigai labai gerai tinka Salvadoro Dali citata:
„Tie, kurie nenori nieko imituoti, nieko ir nesukuria“ („Those who do not want to imitate anything, produce nothing.“)